דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניפדיפין לפיסורה 

מאת    [ 17/03/2012 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 7920 פעמים ]

פיסורות ופיסטולות אינן תופעות שכיחות אך כשהן קורות  הן מסבות אי נוחות רבה כאב חד ובלתי נסבל. פיסורה היא למעשה קרעים או חתכים לאורך פי הטבעת. אחת הבעיות של התופעה שהיא עמידה לטיפול. כלומר, קשה לטפל בה והטיפולים המצויים כיום לא תמיד מביאים לריפוי התופעהקרעים וחתכים אלו נקראים פיסורה אנאלית בעוד פיסטולות הן ערוצים או אזורי מעבר חריגים שיוצאים מפי הטבעת לעור שסובב אותו. פיסטולה היא בעיה קשה יותר מפיסורה וכן עמידה יותר לטיפול.

הסיבות לתופעה אינן ברורות או חד משמעיות אך יש חשד שעצירות כרונית ומתמשכת היא אחד הגורמים שעלולים לגרום להיווצרות התופעה. כמו כן, תופעות אלו קשורות במצבים שבהם יש דלקות במערכת העיכול. לאנשים הסובלים ממחלות במערכת העיכול כגון קרוהן, קוליטיס או כיבים בקיבה יש סיכוי רב יותר לפתח תופעות אלו. פיסטולה נגרמת על ידי הצטברות של זיהום כתוצאה מאבצס באחד מהבלוטות שנמצאות ליד  פי הטבעת, דבר שעלול לגרום גם לפיסורה ולא רק לפיסטולות.. הטיפול בפיסטולה מחייב התערבות של רופא בעוד פיסורה אנאלית יכולה לעבור מעצמה.ברוב הפעמים בגלל הכאב הכרוך בה, יפנו הסובלים ממנה לטיפול. הכאב יכול לבוא באופן ספונטאני אך לרוב בסמוך או בזמן היציאות. בגלל הכאב הכרוך בעת היציאה הנטיה הטבעית היא להמשיך להתאפק עוד ועוד מה שמחמיר את המצב.

הטיפול בפיסורה אנאלית בדרך כלל כולל תזונה עשירה בסיבים על מנת לרכך את הצואה ולאפשר יציאות קלות ורכות יותר שלא יוצרות תנועות מעי שגורמות לכאב חד. תזונה עשירה תסייע בריפוי של התופעה ותמנע הישנותה. משחות לטיפול בפיסורה חלקן מצריכות מרשם רופא וחלקן אינן מחייבות מרשם.

 כמו כן, משחה לטיפול בפיסורה יכולה הן להקל על הכאב באופן מיידי והן לרפא את המקום במהירות. משחה לפיסורה הכוללת ניפדיפין היא המומלצת לטיפול והקלה מיידית על הכאב. תוספת הניפדיפין מבטיח רגיעה מקומית מיידית, מקל על התכווצויות השרירים בפי הטבעת ומאפשר יציאות ביתר קלות. דרך נוספת להקלה על הכאב היא אמבטיות שמנים שמרגעיות את האזור. במקרים חמורים של פיסורה עיקשת תישקל האופציה של התערבות כירורגית.  לעיתים אנשים מגיעים לניתוח בלי שמיצה את כל האופציות הקיימות בגלל שאינם יכולים להמשיך ולסבול את הכאב שכן מדובר באמת בכאב יומיומי ובלתי נסבל. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי הפרוצדורה הכירורגית לא טומנת בחובה הצלחה של 100%. כמו כן, גם אם הניתוח הצליח והפיסורה עברה, התופעה עלולה לחזור. לכן מומלץ לנסות את כל האלטרנטיבות לפני שבוחרים באופציה הכירורגית.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב